Érd utól és előzd meg a konkurenciát!  

 

Két példával illusztrálom a konkurencia értelmezését.

 Lehet -e a LED tévé konkurenciája a franci ágynak? Képzeld el a szituációt, hogy egy családnak van 200.000 Ft megspórolt pénze. Anyu egy francia ágyat szeretne venni, mert a régit már eléggé kifeküdték. Apu, mivel jön a foci VB egy 4K SMART LED tévét szeretne. Pénzük csak az egyikre elég...

Az iskola példán túl személyes élményemet osztom meg egy új konkurencia felfedezéséről. Gyerekeket hordtam az iskolából rendszeresen, napközi után lovagolni. December elején, az egyik szülő bejelentette, hogy   nem jön a leány lovagolni egész hónapban, mert pont akkor van a hittanosoknak a betlehemes  felkészülés. Tudomásul kellett vennem, hogy új konkurenciám az egyház. Ugyan abban az időpontban szolgáltatott mint én, a lovasom önként, vagy valamilyen külső ráhatással - teljesen mindegy - az egyház által kínált programot választotta, nekem kiesett hat óra díja.

 A tágan értelmezett konkurenciád  széles körben használ már időpontfoglalót, tehát odafigyel arra, hogy jól szervezett legyen. Azok, akik a lovas szolgáltatást meg tudják fizetni, minden bizonnyal jól szervezett munkahelyen dolgoznak, tehát érzékenyek a minőségre, valószínű, hogy igényük van szabad idejükben is a jól szervezett szolgáltatásra. Ez persze nem úgy fogalmazódik meg bennük, hogy nem megyek lovagolni, mert nem használnak időpontfoglalót. Ennél komplekszebb a dolog.  Egy szolgáltatás minőségének megítélése szubjektív. Kezdődik ott, hogy a vállakozás hogyan kommunikál, hogyan szerzek tudomást a szolgáltatásokról, az időpontokról, hogyan tudom azt lefoglalni, milyen út vezet a szolgáltatás helyszínére, sáros-e a parkoló, kedves-e a fogadtatás, köszönnek-e előre, mennyire idomított a ló, milyen magyarázatot kapok a kérdéseimre és folytathatnám a sort, még egy oldalon keresztül. Mindezen tényezők összeségeként kialakul a lovasban, szülőben egy érzés, ami befolyásolni fogja döntését.

Tehát a sok tényező egyik eleme, hogy hogyan tud a vendég időpontot foglalni. Egyik bécsi vendégem a következő képpen fejtette ki  elismerését a lovardámmal kapcsolatosan: “Ilyen lovas szolgáltatással még sehol sem találkoztam, és még ezt IT-val is milyen jól megtámogatta!” Tehát amilyen a mosdó olyan a törülközö! Ha a szolgáltatás már a kapcsolat felvétel kezdetén szervezettnek tűnik, akkor bizalommal fordul a lovarda felé az új vendég.

Azért, hogy felvedd számtalan konkurenciáddal a versenyt “nem csak” jónak kell lennie a szolgáltatásodnak, hanem jól szervezettnek kell látszanod! Az Equisystem ebben a partnered. Nem csak az időpont foglalában segít, hanem abban is, hogy a lovasaidat jobban kiszolgáld, átláthatóbb legyen az elszámolásotok, a lovaglásban gyorsabban fejlődjenek ezáltal nőjön a kötődés a vállakozásodhoz, tehát nőni fog a bevételed.