Blog

Miért van szükség a lovarda digitalizációjára?

Szerző: Csontó Zoltán

Korunk olaja az adat, az információ. A lovardában is rengeteg adat keletkezik, azokat nem felhasználni a munkánk elemzéséhez, döntéseink előkészítéséhez dőreség. Viszont ki gyűjti össze és ki fogja elemezni ezeket az adatokat? Ez egy hozzáértő alkalmazott munkaidejét kitöltő feladat. Van-e erre ember és van-e rá keret? A válasz többnyire az, hogy sem ember sem pénz és talán az igény sem merült fel ez idáig. Egy velem megtörtént eset példáján könnyen belátható a gazdasági előnye az adatok gyűjtésének, feldolgozásának.

Megszűnik a káosz

szerző: Csontó Zoltán

Egy jól működő lovardának jól kell gazdálkodni a korlátozott mértékben rendelkezésre álló munkaerő idejével. Ha kis létszámmal dolgoztok, akkor nincs arra ember, hogy a telefont kezelje, az időpontokat egyeztesse. Így az időpontot foglalni kívánt lovasok hívása szinte mindig alkalmatlan időpontban érkezik. Vagy éppen oktatsz és nem illik a telefont felvenned, mert az idődet éppen az oktatott lovasod fizeti, tehát a figyelmed 100%-val tartozol neki. Megígéred neki a kimenő üzenetben, hogy majd visszahívod, de arra is csak késő este tudsz sort keríteni, amikor már nem illik zavarni senkit.

Equisystem a vendégek nyugalmáért

szerző: Csontó Zoltán

Ma már időpont foglalón keresztül juthatunk be a gumishoz, a fogorvoshoz, fodrászhoz, yóga órára ... és egyre természetesebb lesz az időpontfoglaló használata, sőt elvárás a vendégek részéről. Nem csupán a szolgáltatónak jelent kényelmet, de a vendég is szívesen használja. Bizonyára Te is találkoztál már azzal a kifogással, hogy “nem akartalak felhívni, mert tudom, hogy zavarlak...”, mert a lovasod tudja, hogy vagy a kör közepén állsz , vagy lovon ülsz, vagy a traktorban ülsz, vagy sebet kötözöl, amikor éppen nem tudod a telefont felvenni. Lelkiismeret furdalása van a vendégnek amikor fel akar hívni. Az Equicalendarral a hét 24 órájában foglalhat, mondhatja le vagy módosíthatja foglalását anélkül, hogy dilemmája legyen hogy hívjon vagy SMS-t küldjön.

Érd utól és előzd meg a konkurenciát!  

Szerző: Csontó Zoltán

Először is tisztázzuk a konkurencia fogalmát, mert ezt sok lovas vállalkozó tévesen értelmezi. Nemrégiben voltam egy wesztern ranchen, ahol a gazda elemzi a városban lévő lovas helyzetet. “Három lovarda van a városban, de egyik sem konkurencia, mert az egyikben ugratnak, a másikban díjlovagolnak, a harmadik meg lovas iskola.” Ez a téves helyzetmeghatározás. A konkurencia meghatározásánál van néhány kulcs szó az “ugyan az” vagy “ugyan úgy”. Az a konkurenciád, aki ugyan azt a szükségletet elégíti ki mint Te, ugyan annak a célcsoportnak a pénzét akarja elvenni, mit Te, ugyan ott kommunikál, ahol Te, ugyan abban az idősávban szolgáltat minTe, ugyan ....